Informacje | Wiadomość |
---|---|
Użytkownik: anonimowy
Wysłany:2012-02-16 19:04:40
|
Mam pytanko;D Co oznacza trójkąt w muzyce albo co oznacza taki znak"<" w muzyce?? a jak mam coś takiego to o co w tym chodzi D7, d7 trójka pod spodem d7 piątka pod spodem d7 siedem pod spodem 1,4,5,8 - czyste 2>,3>,6>,7- małe 2,3,6,7< - wielkie trójkat+ 3 pod spodem trójkat+ 5 pod spodem |
Zgłoś nadużycie Odpowiedz | |
Użytkownik:
Wysłany: 2012-02-16 21:30:44
|
1. Podejrzewam, że chodzi o trójkąt w nazwie akordu (np. CΔ). W takim przypadku będzie on oznaczał akord durowy z dodaną septymą wielką. Częściej spotyka się oznaczenie 7+.
Mamy zatem: CΔ = C7+ DΔ = D7+ itd. 2. Znak < przy cyfrze oznacza, że podany interwał należy zwiększyć. Jeżeli 7 oznacza interwał septymy, to 7< oznacza septymę zwiększoną. W praktyce sprowadza się to do tego, że odległość dwóch dźwięków zwiększa się o jeden półton. Przykład: Jeżeli mamy dwa dźwięki, C i E, to interwał, czyli odległość pomiędzy nimi nazywamy tercją (oznaczamy jako 3). Odległość pomiędzy C i Eis nazywamy tercją zwiększoną (oznaczamy właśnie jako 3<). Zwiększoną, bo podwyższyliśmy drugi dźwięk o pół tonu. 3. Te cyfry obok akordu określają, jaki powinien być najniższy dźwięk w akordzie. Rozważmy akord d7, który w zasadniczej postaci składa się z dźwięków D F A C. D jest podstawą akordu. F znajduje się w odległości tercji od podstawy. Tercję oznaczamy cyfrą trzy. Jeżeli zatem chcemy podkreślić, że zamiast D F A C gramy F A C D (to samo, tylko teraz tercja jest najniższym dźwiękiem), wtedy oznaczamy to jako d73. Analogicznie, jeżeli gramy A C D F, wtedy najniższym dźwiękiem jest A, czyli dźwięk w odległości kwinty od D (D jest podstawą akordu d7). Kwinta oznaczana jest cyfrą 5, stąd właśnie d75. Pododbnie d77. Mamy zatem: d7 = D F A C d73 = F A C D d75 = A C D F d77 = C D F A Te 1,4,5,8 - czyste itd. to właśnie oznaczenia interwałów, czyli odległości pomiędzy dźwiękami. O podstawach interwałów można poczytać tutaj: Interwały dla początkujących. |
Zgłoś nadużycie Odpowiedz | |
Użytkownik: anonimowy
Wysłany:2012-02-17 19:30:44
|
dzięki;D teraz mniej więcej kumam o co chodzi. a mam jeszcze jedno pytanko: gram sobie trójdźwięki rozłożone gamy i pasaże. a jak chce zagrać to w G dur to mniej więcej jaki będzie schemat? game to rozpracowałam ale z tymi pasażami i trójdźwiękami to nie jestem pewna. |
Zgłoś nadużycie Odpowiedz | |
Użytkownik:
Wysłany: 2012-02-17 21:01:23
|
Nie bardzo rozumiem, na czym polega problem.
Gama G to następujące dźwięki: G(I) A(II) H(III) C(IV) D(V) E(VI) Fis(VII) G(VIII) W nawiasie podałem, które to są stopnie skali. Tonikę, czyli trójdźwięk durowy G budujemy z I, III i V stopnia skali. Będą to zatem dźwięki G H D. Subdominanta to cztery stopnie w górę od toniki (lub pięć w dół), czyli: G+4 H+4 D+4 = C E G (to jest akord C) Dominanta to pięć stopni w górę od toniki (cztery w dół lub jeden w górę od subdominanty). Podnieśmy zatem subdominantę: C+1 E+1 G+1 = D Fis A (to jest akord D) I to właśnie na tych dźwiękach można grać poszczególne pasaże. Podobnie tworzy się trójdźwięki mollowe. |
Zgłoś nadużycie Odpowiedz | |
Użytkownik: anonimowy
Wysłany:2021-07-04 14:54:30
|
A jak jest oznaczenie C-7 to jest moll |
Zgłoś nadużycie Odpowiedz |